Veelgestelde vragen

Hoe verwijder ik mijn account?

Je kunt via Instellingen met één druk op een knop je account verwijderen. Let op: hiermee zet je je abonnement stop.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Als je ingelogd bent kan je via de Instellingen pagina de status van je lidmaatschap zien. Hier kan je deze ook opzeggen. Let op: hier geldt een opzegtermijn die vooraf is vastgesteld bij het gekozen abonnement. Deze is terug te vinden in de algemene voorwaarden.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Je persoonlijke gegevens worden veilig bewaard conform alle privacy wetgevingen. Deze worden toegelicht in de Algemene Voorwaarden en Privacy Policy. Mocht er iets veranderen dan krijg je dit via verschillende kanalen te horen en vragen we je om de aangepaste voorwaarden te accepteren.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als je je wachtwoord vergeten bent kan je terecht op deze pagina voor het resetten van je wachtwoord.

Waar wijzig ik mijn accountgegevens?

Als je ingelogd bent in je account kan je via de optie Instellingen bij je accountgegevens komen. Vanuit daar kan je de gewenste informatie aanpassen. Wil je iets aanpassen wat hier niet mogelijk is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website.

Hoe voeg ik andere gebruikers toe aan mijn account?

Ga naar je accountinstellingen en klik op “Voeg partner toe”. Vul hier een e-mailadres en wachtwoord in voor je partner. Per partner kan aangeven worden of deze ook rechten krijgt om producten in de EAN checker toe te voegen of te verwijderen. Vervolgens geef je de inloggegevens aan je partner. Let op dat je ten alle tijden zelf verantwoordelijk blijft voor het account en wat hierop wordt gedaan door de partners, zoals aangegeven in de Privacy Policy en de Algemene Voorwaarden.

Waar kan ik een overzicht van mijn facturen bekijken?

Wanneer je een betaling hebt gedaan krijg je een bevestiging per mail met daarbij een PDF factuur van je betaling. Daarnaast zijn al je facturen terug te vinden in je account via het dashboard. Als je de facturen niet per mail wilt ontvangen kan je dit via de Instellingen in je account stopzetten.

Op welke manieren kan ik betalen?

Voor de abonnementen maken wij gebruik van automatische incasso. Verder is het mogelijk om toegang aan te schaffen van 30 dagen, in dat geval maken wij gebruik van iDeal, PayPal en Bancontact.

Wat kost een abonnement?

We bieden drie verschillende abonnementen aan. Je kunt er voor kiezen om te starten met een 10 daagse gratis proefperiode. Als deze bevalt kan je kiezen om een abonnement te activeren van €39,95 euro per maand via automatische incasso. Wil je nergens aan vast zitten? Dan kan je via IDeal, Paypal of Bancontact een prepaid abonnement voor 30 dagen aanschaffen.

Welk abonnement is geschikt voor mij?

We raden aan om te starten met de gratis proefperiode. Zo zie je of onze tools geschikt zijn voor jou. Hierna kan je kiezen voor een maandelijks abonnement. Deze kan overigens altijd stopgezet worden. Als je liever niet vastzit aan een doorlopend abonnement kan je kiezen voor een prepaid abonnement van 30 dagen.

Waar kan ik facturen opvragen als ik geen account meer heb?

Vraag via ons contactformulier de facturen op die je nodig hebt. Let op dat je hier goed uitlegt welke factuur/facturen je nodig hebt en wat je accountnaam op onze site was.

Kan ik de betaaldatum wijzigen?

Je abonnement gaat in vanaf het moment dat de eerste betaling volbracht is. Als je voor automatische incasso hebt gekozen zal rond deze datum maandelijks het bedrag worden afgeschreven van je rekening.

Ik heb al betaald maar ik wil mijn abonnement opzeggen, wat nu?

Betalingen gaan per maand. Zodra je hebt betaald gaat de volgende maand dus in. Mocht je binnen 14 dagen na betaling je account willen opzeggen, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Dan zullen wij je verder helpen.

Is zakelijkverkopen.nl onderdeel van bol.com?

Deze website, webapplicatie of elk ander onderdeel van zakelijkverkopen.nl is op geen enkele wijze onderdeel van bol.com. Elke service die op deze website wordt verleend is een op zichzelf staand product van zakelijkverkopen.nl.

Is er een gratis proefabonnement?

Je kan onze diensten gratis uitproberen voor een periode van 10 dagen. Deze 10 dagen gaan direct in na het aanmaken van een nieuw account. Aan het eind van de proefperiode kan je gemakkelijk een abonnement kiezen die bij je past.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Dit kan via de contactpagina op de website. Vul hier je vraag zo gedetailleerd mogelijk in. Wij beantwoorden je vraag binnen twee werkdagen.

Hoe krijg ik mijn product bovenin het koopblok?

Via onze EAN checker kan je zien welke prijzen en levertijden je concurrenten hanteren bij een bepaald product. Ook zie je hier de prestatiescore van de andere verkopers. Deze drie factoren zijn het belangrijkst bij de bepaling van het koopblok. We kunnen niet precies aangeven hoe ver je in prijs moet dalen om de toppositie in het koopblok te krijgen, omdat dit afhangt van de bovengenoemde factoren. Pas de prijs van je product aan in je Bol verkopersaccount en ontdek bij welke prijs jouw product bovenaan in het koopblok staat.

Hoeveel producten kan ik toevoegen in de EAN checker?

Wanneer je een betaling hebt gedaan en je account is geactiveerd kan je maximaal 1000 producten toevoegen. Voor een proefperiode is dit 100 producten.

Heeft zakelijkverkopen.nl toegang tot mijn bol.com verkopersaccount?

Wij hebben geen toegang tot jouw bol.com verkopersaccount en zullen dan ook nooit om je inloggegevens vragen. Wij zien nooit hoeveel je verkoopt of verdient. Je upload in je zakelijkverkopen.nl account alleen excelbestanden die je vanuit je bol.com account download. Hier staan nooit gebruikersnamen, e-mailadressen of wachtwoorden in. Bij gegevens die worden opgehaald voor de EAN checker worden ‘requests’ gestuurd naar de server van bol.com via de open API sleutel die zij zelf uitbrengen.

Is er een affiliate programma?

Momenteel hebben wij nog geen affiliate programma. Dit kan in de toekomst veranderen. Wanneer we starten met een affiliate programma zal dit vermeld worden op onze homepage en/of nieuwsbrief.

Kan ik via jullie site adverteren?

Mocht je een product en/of dienst hebben die goed aansluit op onze software dan horen we dat natuurlijk graag. In dit geval kan je contact met ons opnemen in via het contactformulier.

Waar kan ik suggesties voor verbeteringen achterlaten?

We horen altijd graag feedback van onze klanten, maar natuurlijk ook van mensen die ons product nog niet hebben aangeschaft en vinden dat er iets beter kan op de website zelf. Bericht ons via het contactformulier en wij nemen je suggestie in behandeling.

Wat zijn de voordelen van zakelijkverkopen.nl?

Bij zakelijkverkopen.nl krijg je toegang tot een overzichtelijk dashboard en krijg je de hoognodige tools om nog succesvoller en efficiënter te worden als zakelijk verkoper op bol.com. In tegenstelling tot andere platforms is dit platform gemaakt voor en door bol.com verkooppartners die zelf al jaren actief zijn op Bol. Onze tools worden continue verbeterd om jou optimaal van dienst te zijn en jou tijd en geld te besparen.

Moet ik een Nederlandse verkoper zijn om zakelijkverkopen.nl te kunnen gebruiken?

Het maakt niet uit in welk land je verkoopt, of dat nu Nederland of België is of beide. Bij de diensten die we aanbieden via het dashboard kan je alles van beide landen invoeren en importeren. Je hoeft dus géén twee abonnementen af te sluiten als je een Nederlands en Belgisch bol.com verkoopaccount hebt.

Tot welke tools krijg ik toegang bij het afnemen van een abonnement?

Je krijgt meteen toegang tot alle diensten die te vinden zijn via het dashboard na betaling van je (prepaid) abonnement. Er worden constant nieuwe tools ontwikkeld voor dit platform waar je automatisch toegang toe krijgt.

Ik heb nieuwe productinformatie toegevoegd in mijn verkoopaccount, maar ik zie dit niet terug op de website. Hoe kan dat?

Het duurt 24 uur voordat productinformatie is gewijzigd op de website. Daarnaast kan het zijn dat bol.com andere productinformatie weergeeft, die beter aansluit op het product. Bol.com is een platform waar meerdere aanbieders hetzelfde artikel kunnen verkopen. Al deze aanbieders hebben de mogelijkheid om productinformatie aan te leveren. Op basis van een algoritme wordt gekozen welke productinformatie het best is voor de klant. Deze wordt getoond op de productpagina.

Hoe worden mijn productgegevens opgehaald?

Je productgegevens worden opgehaald door middel van een open API sleutel die is verkregen via https://partnerblog.bol.com/. Dit zijn gegevens zoals de productnaam, productafbeeldingen, prijs, EAN code, wel of geen voorraad, levertijd, verkooppositie en andere verkopers op het product. Op geen enkele manier worden er vertrouwelijke gegevens opgehaald vanuit je zakelijke bol.com verkoopaccount. De gegevens die worden opgehaald via de open API sleutel kan iedereen opvragen.

Wat is een API sleutel?

Een application programming interface (API) is een verzameling definities op basis waarvan een computerprogramma kan communiceren met een ander programma of onderdeel. Een API verbindt bedrijfsprocessen, diensten, content en data naar externe partners, interne teams en onafhankelijke developers op een eenvoudige en veilige manier. Wij vragen via de API sleutel bij bol.com gegevens op die iedereen kan zien op productpagina’s, zoals prijs, levertijd, verkopers en prestatiescores.

Hoe vaak worden mijn productgegevens bijgewerkt?

De productgegevens worden elke 3 uur (dit kan veranderen) automatisch opnieuw opgehaald van bol.com en op het dashboard bijgewerkt. Je kan ook per product direct de gegevens verversen door op de 'vernieuw' knop bij het product te klikken.

Kan ik mijn prijzen en voorraden aanpassen via het dashboard in mijn zakelijkverkopen.nl account?

Via de open API sleutel hebben we geen toegang tot je bol verkoopaccount. Tevens zullen wij hier ook nooit om vragen. Het is voorlopig nog niet mogelijk om prijzen en voorraden aan te passen via zakelijkverkppen.nl. Je moet deze zaken dus zelf wijzigen in je bol.com verkoop account.

Hoe voeg ik meerdere EAN codes tegelijk toe?

Je kan EAN codes handmatig per stuk toevoegen, maar je kan ook een hele reeks codes in één keer toevoegen. Dit gaat via een xlsx (excel) bestand. Deze is te vinden in je bol.com account > artikelen > aanbod beheren via excel > “uw aanbod downloaden”. Dit bestand kan direct en zonder aanpassingen ingevoerd worden in onze webapplicatie. Alle informatie die hierin staat is informatie die iedereen kan opvragen via de open API sleutel van bol.com. Hier staat dus geen vertrouwelijke informatie in. De EAN codes worden eruit gefilterd door onze software en in de lijst gezet in de applicatie.

Kan ik een verkeerd ingevuld productcode bij de postnl import tool later nog wijzigen?

Als je het .csv import bestand al hebt gedownload via onze site dan kan je gewoon opnieuw je bol bestellingen .xls importeren en de productcodes opnieuw invoeren, als er iets fout is gegaan. Er zit hier geen limiet aan.

Wat gebeurt er met mijn EAN codes als ik die upload?

Onze software leest alleen de EAN codes van je excel upload uit. De andere gegevens zoals prijs, levertijd en eventuele beschrijvingen halen we zelf op via de open API. Je EAN codes zijn nog altijd in je eigen bezit. Deze gebruiken wij alleen om de gegevens die jij wil zien op te halen van bol.com.

Voor wie is de EAN checker bedoeld?

De EAN checker, ook wel concurrentie/koopblok checker, is bedoeld voor alle bol.com verkopers die niet meer eindeloos door hun productenlijst willen scrollen om erachter te komen of ze op bepaalde producten niet meer eerste verkoper zijn. Via ons dashboard kan je in één oogopslag zien of je eerste of tweede (andere) verkoper bent van een product. Je kunt zelfs filteren om alleen EAN codes te zien waarop dit van toepassing is. Als je op een product klikt kan je zien welke prijzen en levertijden de andere verkopers hanteren. Ook kan je de code kopiëren en meteen in je bol.com verkoper account aanpassen. Raadpleeg ons kenniscentrum voor meer informatie.

Voor wie is de picklijst bedoeld?

Onze picklijst is een geupgrade versie van de picklijst die bol.com ons geeft als verkoper. Op bol.com krijg je een picklijst van je openstaande bestellingen van de pagina die open staat. Daarmee bedoelen we dat als je 100 bestellingen hebt, deze op 4 pagina’s (~25 per pagina staan), waardoor je uiteindelijk 4 picklijsten hebt. Deze zijn overzichtelijk en staan niet op volgorde. Bij ons laad je al je openstaande bestellingen in en krijg je meteen een picklijst voor alle bestellingen. Het product dat het vaakst is verkocht staat bovenaan en zo loopt het af naar beneden. We laten je ook de pakbonnen op volgorde van de picklijst downloaden via onze tool. Je bestseller die bijvoorbeeld 10x is besteld staat bovenaan de picklijst met de 10 pakbonnen van de klanten die dit product hebben besteld. Heeft een klant meerdere producten in één bestelling gekocht? Op onze pakbonnen staan deze bestellingen allemaal op één pakbon, waardoor jij nog sneller inpakt. Raadpleeg ons kenniscentrum voor meer informatie.

Voor wie is de PostNL import tool bedoeld?

Gebruik je via je PostNL account vaak het tabje “Pakketten en vracht”? Dan is de import tool uitermate geschikt voor jou. Nu hoef je niet meer eindeloos alle bestellingen/klanten apart in te voeren op PostNL. Upload je excelbestand met openstaande bestellingen van bol.com op ons dashboard en voer in welke productcode van PostNL je hier aan wilt koppelen. Verstuur je bijvoorbeeld priority briefpost naar België vanuit Nederland? Dan kies je voor de PostNL code 6440 en laat je je excel bestand omzetten naar een .csv bestand die je als download van ons krijgt. Deze kan je gemakkelijk importeren op PostNL, waardoor je binnen een handomdraai tientallen bestellingen gemakkelijk kan importeren en labels kan printen. Raadpleeg ons kenniscentrum voor meer informatie.

Hoe importeer ik mijn orders snel naar PostNL?

Download het xls (excel) bestand met alle bestellingen in je bol.com verkoperaccount bij Openstaande bestellingen. Importeer dit bestand via de knop bij de PostNL import tool in ons dashboard. Kies de productcode die je aan de bestellingen wilt koppelen, bijvoorbeeld: track and trace, priority buitenland, brievenbuspakje+, enzovoort. Download bij de volgende stap het bestand en importeer deze op PostNL. Raadpleeg ons kenniscentrum voor meer informatie.

Welke type post komt in aanmerking voor de PostNL import tool?

We voegen steeds meer PostNL productcodes toe aan onze import tool. Voorlopig hebben we alle meest gebruikte productcodes bij de “pakketten en vracht” optie op de PostNL website beschikbaar. Raadpleeg ons kenniscentrum voor een compleet overzicht van de codes.

Hoe helpt de picklijst mij om sneller bestellingen in te pakken?

Met de picklijst staan al je openstaande bestellingen op een overzichtelijke volgorde geordend. Alle producten die je nodig hebt kan je gemakkelijk picken met onze picklijst in de hand. De volgorde van de picklijst is dezelfde volgorde als de pakbonnen. Je kunt hierdoor 2 tot 4 keer sneller klaar zijn met inpakken.

Kan ik mijn voorraad bijhouden via het dashboard?

Je kunt via ons dashboard alleen zien of een product uit voorraad is. Dit is niet omdat wij zien dat het product op 0 staat in je bol.com verkoperaccount, maar omdat we via de open API sleutel zien dat het product niet meer leverbaar is op de desbetreffende bol.com productpagina. Vul je voorraad aan in je bol.com account en wacht tot onze tool is geupdate. Daarna zie je weer dat je product op voorraad is en of je eerste of andere verkoper bent.

Kan ik bestellingen accepteren via het dashboard?

Bestellingen accepteren via ons dashboard is niet mogelijk. Wij maken geen koppeling met je bol.com account. Je download alleen de excel sheets vanuit je bol.com account en die upload je vervolgens in onze tools op het dashboard. Wil je bijvoorbeeld gebruik maken van de picklijst, dan laad je het excel bestand in van je openstaande bestellingen die je vind in je bol.com account (zie ons kenniscentrum voor meer informatie). Je moet ten alle tijden deze bestellingen wel zelf in je bol.com verkoper account accepteren.

Kan ik nieuwe producten toevoegen via het dashboard?

Wil je een nieuw product toevoegen aan bol.com met een nieuwe ean code en alle informatie en afbeeldingen? Dan kan dit alleen via bol.com zelf. Staat de nieuwe EAN code online? Voer deze dan in in de EAN checker en de koopblok informatie wordt elke 3 uur geupdate.

Kan ik direct vanuit het dashboard mijn verzendlabels printen?

Er is nog geen optie om dit direct vanuit het dashboard te doen. Je kan vanuit de import tool een importbestand downloaden die voor PostNL is geoptimaliseerd. Deze kan geïmporteerd worden in je PostNL account.

Staat het antwoord dat je zoekt hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op, wij staan voor je klaar! We zijn zeven dagen per week te bereiken via ons contactformulier en streven ernaar je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.